Regolamento
La guida di cui potresti aver bisogno per aiutarti a sfruttare al meglio le opportunità offerte dalla nostra ludoteca
To all students
We extend a warm welcome to all students entering Centertown Elementary. Centertown Elementary has a history of academic excellence, and we encourage all our students to continue on this path of excellence. We have a variety of extra-curricular activities that offer each student an opportunity to take part in one or more activities of his or her choosing. We look forward to working with the parents or guardians of our students. The Partnership of parents/guardians and teachers helps each student reach his/her potential. A complete listing of local policy is contained in the Policy Manual of Warren County Board of Education. This manual is on file at the Central Office Teacher’s Center at 2548 Morrison Street. Interested persons may review this policy manual during regular office hours, 8 am – 4 pm, Monday-Friday.
MISSION STATEMENT
We are a learning community dedicated to the success of every student.
VISION OF THE SCHOOL
ADMISSION AND IMMUNIZATION REQUIREMENTS
NON-DISCRIMINATION POLICY
SEXUAL HARASSMENT
NEGLECT/ABUSE POLICY
CHILD NEGLECT AND ABUSE POLICY
VISITORS
SCHOOL DELIVERIES
TARDIES
Being at school and class on time is essential for optimum teaching, learning, and earning promotion to the next grade. School bus transportation is provided free of charge to students in Warren County. For this reason, tardiness related to car problems, traffic, oversleeping, etc. are not valid reasons for tardiness.
School begins at 7:45. Due to heavy volumes of traffic around 7:30 am, it is advised that you plan accordingly. Students are released to go to classrooms at 7:40. Students must be in their classrooms when the 7:45 bell rings, or they WILL be tardy and MUST report to the office for a tardy slip. NEVER drop your child off if he/she is tardy, without coming inside to sign the student in! If the child is tardy and is not signed in, you will be called and asked to come back to school to do so.
•Three tardies or unexcused early dismissals within the same quarter will result in a warning being issued and the parent notified by the attendance clerk.
•On the 4th tardy or unexcused early dismissal within the same quarter, the student will receive two hours of After School Instruction (ASI) and the parent will be called for a conference at the school.
•On the fifth tardy or unexcused early school dismissals within the same quarter, the student will have a mandatory meeting with the school principal and/or District Attendance Director and the student will be placed on an attendance contract for the remainder of the quarter. If the student is out of zone, the student will be required to attend the school they are zoned.
SIGN – OUT
DROP OFF
DISMISSAL
1).Il servizio e la struttura sono rivolti ai bambini da 1 a 11 anni dalle 8:15 alle 19:15
2). Le iscrizioni dei bambini dovranno essere effettuate personalmente da un genitore (o facente funzione) o da persona da esso delegata. Ogni delegato può presentare al massimo 3 deleghe
3). In caso di abbonamenti non è previsto il recupero delle giornate di assenza tranne accordi diversi.
4). Al momento dell'iscrizione va versato il corrispettivo per il periodo concordato
5). In caso di variazioni anagrafiche, la persona responsabile del bambino è tenuta a darne tempestivamente notizia agli educatori.
6). Onde evitare spiacevoli inconvenienti non è consentito usare giochi portati da casa, soprattutto se tecnologici (Game boy, Nintendo, cellulari, ecc..). La ludoteca ed il personale non rispondono in caso di smarrimento o danni dei suddetti.
7). Le attività di laboratorio comprendono anche il riordino dei locali e del materiale usato. Si richiede il rispetto del materiale messo a disposizione, evitando perciò sprechi.
8). 1 bambini potranno, durante i tempi semi strutturati, muoversi liberamente all'interno dei locali, scegliere i giochi e le attività che preferiscono, rispettando sempre le persone e i materiali.
9). Per motivi di sicurezza nell'area giochi non è possibile accedere con occhiali da vista, orecchini e materiali pericolosi per sé e per gli altri. Per motivi di sicurezza è obbligatorio l'utilizzo dei CALZINI ANTISCIVOLO.
10). In caso di comportamenti inadeguati da parte dei bambini saranno contattati i genitori e neicasi più gravi, dopo colloquio con la coordinatrice, sarà possibile sospendere temporaneamente lafrequenza del bambino.
11). I genitori dei bambini, per il ritiro, hanno a disposizione 15 minuti. Si raccomanda la massimapuntualità e in casi particolari di contattare gli educatori
12). Al termine dell'attività , saranno consegnati esclusivamente alle persone indicate nell'apposito modulo (solo maggiorenni), non sono concesse deroghe a voce.
13). All’interno dei locali i bambini potranno essere video ripresi e fotografati. (Dopo la firmadell'autorizzazione al trattamento dei dati personali - "dichiarazione" del presente modulo)
14). Sarà possibile iscriversi fino ad esaurimento dei posti disponibili o si verrà inseriti nell'apposita lista d'attesa.
15). I genitori (o facente funzione) dei bambini/e devono identificarsi con documento di riconoscimento in corso di validità al momento dell'iscrizione. La conferma dell'iscrizione alle attività è preceduta da un colloquio conoscitivo con la coordinatrice.